Omdat het moreel net zo belangrijk is als een evenwichtige voeding, en zeker in deze tijden, heeft Delhaize in samenwerking met Delicata en Milka besloten om een grote verdeling van paaseieren te lanceren via het OCMW (en Iriscare voor Brussel) in de 18 grootste steden in België.
Deze verdeling zal plaatsvinden in woonzorgcentra en verschillende opvangcentra voor mensen in nood (mindervaliden, mishandelde vrouwen, pleegkinderen, vluchtelingen enz.).
Dat is 20 ton of 2 miljoen kleine chocolade-eieren om de harten te verwarmen van maar liefst 130.000 mensen die dit het meest nodig hebben in deze moeilijke tijden.
Nu nog meer dan ooit hebben sommige kwetsbare mensen aandacht nodig om hun moreel op te krikken. Daarom besloot Delhaize contact op te nemen met de verschillende OCMW's in de grootste Belgische steden om hen de mogelijkheid te geven een leuke verrassing aan te bieden aan de mensen die ze het hele jaar door met toewijding verzorgen.
Delhaize heeft, in samenwerking met de chocolademerken Delicata en Milka, besloten om 20 ton paaseitjes te leveren aan meer dan 130.000 mensen. Door de quarantaine hebben die kwetsbare mensen geen mogelijkheid om hun geliefden te zien en hun moreel kan daaronder lijden.
Delhaize en haar partners Delicata en Milka wilden daarom iets doen om hen de huidige situatie even te laten vergeten. Alle gecontacteerde centra hebben het voorstel heel positief ontvangen en zijn blij dat ze die groep mensen een klein beetje kunnen verwennen.
De paaseitjes worden vanaf vandaag tot het einde van de week geleverd en worden tijdens het paasweekend onder de bewoners en zorgend personeel verdeeld.
Bron Delhaize/ vormgeving Willy Ysewijn / Nnieuws.